onsdag 28 maj 2014

Logistik-maj

Det borde inte få vara så att den månaden som är så kolossofialt vacker så att man nästan inte fattar det - just den månaden är den tid som de flesta i min omgivning bara suckar och stönar och krälar på knäna och yrar om att gå in i väggen och det-är-så-mycket-nu...

Hej maj.

Hej alla åh-det-är-klart-vi-måste-ha-en-trevlig-avslutning-vad-sägs-om-lite-picknick. Hej alla kulturskolans-vårkonsert-stipendiekonsert-extrakonsert-konsert på Bakken-införsommarenkonsert-extra-repetitioner-inför-konserterna. Hej födelsedagar. Hej panikartade födelsedagspresentinköp. Hej kalas. Hej alla orienteringstävlingar på helger och alla trevliga småtävlingar i orientering instuckna på vardagskvällar för-det-är-ju-så-fina-kvällar-i-maj. Hej familjekvällar med skolklasser. Hej scoutläger. Hej scoutavslutningar. Hej skolavslutningar med extra kul på kvällen. Hej alla jämra extra aktiviteter med skolan som äntligen måste ske i maj med matsäck-regnkläder-joggingskor-överdragskläder-cykel. Hej trädgård och ogräs som exploderar i värme och regnskurar.

Andas.

I kväll skulle vi egentligen åkt hem på middag till goda vänner i Höllviken. Jag fick för några timmar sedan ett sms från oäkte maken som meddelade att middagen var inställd för värdinnan blivit sjuk. Det är ju någonting man kanske borde vara lite ledsen för? Förlåt - men jag går fortfarande omkring och ler lite för mig själv. En hel kväll hemma! Som en oväntad gåva!

(Och vad bra. Då hinner vi packa inför Eriks scoutläger som börjar i morgon.)

jag


3 kommentarer:

  1. Det börjat kännas rätt bra att jag inte lyckades planera in något av mina barn i maj. Nu är det bara jag som fyller år och det lyckas kag ignorera ganska effektivt!

    SvaraRadera
  2. Karin Valastig28 maj 2014 kl. 17:14

    Känner igen och tänker tur att inte maj och december kommer efter varandra!

    SvaraRadera
  3. Emelie - egen födelsedag är ju en bra grej då man (om man är snäll mot sig själv) borde ta ledigt och bara göra det man tycker om.

    Karin - ja, vilken himla tur!!

    SvaraRadera