fredag 16 maj 2014

Kort fredagsrapport

Det är fredag. Det är sol. Syrenerna blommar. Rapsen blommar. Kastanjeträden blommar. Det är så vackert så att det gör ont.
Och idag ska Håkan och jag framåt eftermiddagen köra till Göteborg. Vi ska bo en natt på hotell. Hotellnatten är en vinst från när jag sprang Malmö halvmaraton i september, vilket är mycket passande eftersom anledningen till att vi åker till Göteborg är att vi ska springa Göteborgsvarvet på lördag.

Och, ja, jag återkommer förstås om hur det gick. Många fina foton, på uppradade bajamajor, linimentlukt och nervositet, hotellfrukostar, runners high och annat kul.

Och våra barn lämnar vi hemma. Så stora är de. Lisa sover hos en kompis i natt men tar sig själv hem i morgon. Erik är ensam, fixar egen mat och kommer att njuta storligen av sitt liv närmaste dygnet. Vi kommer inte hem förrän sent lördag kväll.

Och sen? Sen är veckan slut. En vecka som varit så fulltecknad att kalendern sett helt svart ut. Det må vara hur vackert som helst ute - men jag är stressad. Som jag alltid är i maj. Borde egentligen jämt ta semester i maj.

Slut på enormt kortfattad och rapporterande rapport. Bloggmojon rinner säkert till på söndag. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar