måndag 19 oktober 2015

Bristande efterlevnad för att uppdatera mina poster i kontoavslutning...vojne vojne

Det är tur att jag då och då kollar igenom skräpposten som filtrerats undan i mitt mailprogram. Annars kunde jag ju missa viktig information som den här:



Det som allra mest oroar mig är språkkunskaperna hos TeliaSoneras anställda. Inte använder man väl "kommer" i stället för "har blivit"? Dessutom borde "inaktuell" stå i plural eftersom kontofaktureringsinformationsposter står i plural.

Och så undrar jag över de ordinarie? Om alla reserver rättigheter, har inte ordinarie rättigheter också?

Jag ligger sömnlös. Hur KAN jag ha låtit mina kontofaktureringsinformationsposter bli inaktuella? Hur ska det nu bara gå? Känner mig dock något lugnad av att det trots allt är Tele2 och inte Telia som är vår leverantör av både det fasta telefonabonnemanget och internetuppkopplingen. Men nog säkrast ändå att jag klickar på den där länken, och skriver in alla mina bankkontouppgifter, tillsammans med lösenordet till mitt mobila BankID, mitt personnummer och så resten av mina lösenord också när jag ändå håller på? Så att TeliaSonera blir glada?

5 kommentarer:

  1. Är det inte ett bluffmejl då? Har fått liknade mejl av Telia, med katastrofal stavning, och dessa var bluffmejl. Kolla noga! (M)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet! Var lite snabb där (trött efter en golfrunda...)

    SvaraRadera
  3. Du var ju omtänksam iallafall :)

    SvaraRadera
  4. Ja, och så slarvläste jag det där mot slutet, det där med personnummer och lösenord och så, eller hoppade jag över det...Såg det mycket tydligare sen.

    SvaraRadera