söndag 18 oktober 2015

Söndagsbilder

Idag kom jag ihåg att plocka fram mobilkameran då och då och fota lite. Det blir attans så mycket roligare att blogga då. Vi börjar med den här dörren:


Så där ser alla dörrar ut på insidan på toaletterna inne i Sanitetshuset på Revingehed. Beväringsklotter, antal dagar till muck och ganska mycket trams. Det man lite lätt kan undra är förstås vad en Carolina gjorde inne på toaletterna på ett militärt övningsområde? Jamen orienterade, förstås! NEJ, jag orienterade inte INNE på toaletterna, men väl ute i skogen och ute på heden. Det var samma tävlingsområde och samma samlingsplats som i fredags när jag satt i sekretariatet, men den här gången var jag bara en av alla tävlande. Några andra satt i sekretariatet med datorer, fukt och nervositet. Här är en bild på dem, bara för att det nu var de och inte jag:


Och fler bilder från TC (=tävlingscentrum, som det fint kallas där start och mål, duschar, sekretariat och marka finns på en orienteringstävling)(fast numera kallas det ofta ännu finare för "arena" vilket känns som en lätt overkill när "arenan" är en hyfsat lerig åker mitt ute i ingenstans som ofta är fallet). Här är ryggsäcksparkeringen i klubbtältet (så slipper ryggsäckarna bli våta om det regnar under tiden vi är ute och springer, plus att det är himla skönt att sitta i ett tält efter man har duschat och gått till markan för att köpa sig en hamburgare...



...eller något fint kaffebröd. De här små konstverken till cupcakes såldes i dagens marka, och jag frågade tjejerna som stod och sålde dem (de var väl i sisådär 12-årsåldern) vem som hade bakat dem. Det var de själva som bakat, visade det sig. Visst hade de rätt att vara stolta?

Och hur gick orienteringen, då? Ungefär så bra som man kan tänka sig, om det är så att man inte har sprungit någon orienteringstävling sedan i somras, och inte överhuvudtaget har sprungit någon enda gång alls de senaste veckorna. Lååååångsamt, alltså.

Typisk Revingehed-skylt
Jag hann också med en runda till Trelleborg idag. Nä, jag skulle inte till jobbet på en sönda, men det ligger en affär med köksprylar i köpcentrumet där, och den affären hade 25% på allt just denna helgen. Och er kära bloggskribent fyller år om en vecka, och hade generöst nog gått med på att köpa en kaffebryggare till sig själv. Inte vilken kaffebryggare som helst, utan kaffebryggarnas Rolls Royce - en Moccamaster. Modellen jag ville ha kostar runt 2500 spänn, och då blir 25% en hel del pengar. Nu står den hemma hos oss, röd och grann. Nä, jag slog inte in den till mig själv, utan slet upp den direkt och bryggde en kanna kaffe - 8 dagar före födelsedagen. Jag tänkte att den ändå inte riktigt hade blivit någon överraskning...


Och de här då? Jo, de bor i Trelleborg, i parken mitt inne i stan, men brukar yra omkring på cykelvägen utanför parken, på torget och utanför biblioteket. Jag har sett hela familjen fler gånger ända sedan de små kycklingarna var precis nykläckta, men glömmer alltid att fota dem. Nu så!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar