lördag 8 juni 2013

Kröka rygg

Detta är Före:


Och detta är Efter:


Och då är det rätt lätt att se vad jag ägnat dagen åt. Och gårdagen. Och torsdagen. Och ska göra i morgon också för den delen. Trädgårdsarbete, trädgårdsarbete, trädgårdsarbete...

Jag tycker inte det är så kul längre, det där trädgårdsarbetandet. Annat var det förr, då när trädgårdsarbete för mig innebar att plantera olika saker i krukor på balkongen, och att längta efter all det jag skulle göra när jag fick egen trädgård. Nu har jag det, och har insett att trädgårdsarbete är lite som att städa. Man rensar, städar, klipper ner och pysslar. Sen går det ett par dagar och så är det bara att börja om från början igen. Man blir aldrig färdig. Bara smutsig. Och precis som med städandet så syns det inte så mycket när det är nyrensat och ordentligt - men när man har låtit ogräsen och växtligheten vara ett par veckor så syns det alldeles katastrofalt väl.

Fast jag tycker fortfarande om att plantera saker. Och så gillar jag att kolla efter knoppar i trädgården på våren. Och så gillar jag när syrenerna blommar. Eller när det luktar nyklippt gräs. Eller när alla rosorna blommar. Jag gillar egentligen trädgården. Jag bara önskar att någon annan ville komma och ta bort ogräset åt mig.

2 kommentarer:

  1. "Någon annan" kommer när du kallar! M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju alldeles förträffligt! Jag kallar om ett par veckor när ogräset har tagit igen sin förlorade mark och står meterhögt igen.

      Radera