tisdag 4 juni 2013

Afrikafot

Faktiskt kändes kroppen och benen helt OK idag, så jag bestämde mig för att åka på en orienteringstävling i Bokskogen. Bara för att få springa lite, värma upp musklerna och kunna stretcha ordentligt. Men givetvis glömde jag alla försiktighetstankar och sprang loss när jag väl fick kartan i hand. Fast benen protesterade inte så värst.

Min snälla orienteringskompis (och värsta konkurrent) var också där, och hon gav mig en stor påse ostbågar och en flaska vin - "för att det är du värd". Såna konkurrenter borde man ha fler av! Åh, vad jag är värd att sjunka ner i badet med ett glas rött plus en skål med ostbågar på badkarskanten.

Vinet är Foot of Africa "för att du springer som en afrikan"...

För övrigt trampade jag snett med den där afrikanska foten ute på orienteringen sen, och har faktiskt ganska ont i den nu. Tänk vilken himla tur att det inte var för en vecka sen!


Sånt här får man efter 42195 m om man har snälla vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar