lördag 11 maj 2013

Vad orienterarfamiljen gör i Brösarp i maj

Jo vi gör det vi hade tänkt oss. Springer Skånsk Fjällorientering. Korta sprintbanor på fredagkvällen (och riktigt flåsigt), långa banor på lördagförmiddagen där banläggaren utnyttjat varenda backe till max. Riktigt, riktigt jobbigt.




Och när vi sprang så var det svårt att undvika att plöja rätt över alla fält av backsippor som växer i backarna där. Det skar i mig - backsippor är så fint och de blommar så kort tid - och så klampar man rätt över med dubbade orienteringsskor...



Vi ställde husbilen på en fin plats och vi grillade. Vinden var snäll nog att mojna precis när vi skulle börja äta. Fast sen satte den igång igen och en maj-kväll är inte lika varm som en juli-kväll, så sen trängde vi in oss allihop i vår husbil och spelade M.I.G.



Det var fint. Och ja, jag såg gullvivor. Och backsippor då ja. Carolina kan inte befinna sig vid Brösarps backar i maj utan att vältra sig i titta på gullvivor. Resten av familjen tyckte att jag var lite tramsig när jag travade iväg i backarna efter att orienteringen var färdig, bara för att titta på blommor. Men sådan är jag uppfostrad och skapt.


Detta är Erik med en "naw-hund". För det är så man säger när man ser den: "Naaaaaaaw...så söt!"


6 kommentarer:

  1. Så trevligt ni verkar ha haft det och vädret stod er bi också verkar det som. Jag förstår dig fuller väl angående blommorna, jag är också tramsig och sådan uppfostrad och skapt och jag ser t ex massor av "naw-blommor" när jag spelar golf. "Naaaaaaaw...så vackra, så fina!" Vilken liten söt vovve förresten! Maman

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Naw-blommor"... :D
      Jo, det är en väldigt söt hund - tillhör dem vi grillade ihop med. Den är 5 år men ändå som en pyttliten söt valp. Gissa om Erik och Lisa blev helt sålda?

      Radera
    2. Och det var Carolina och inte Lisa som hade svarat där ovanför. Fel person var inloggad i Google...

      Radera
  2. Jaha,jag undrade först, det var så välskrivet, men hon ligger ju på A-nivå i svenska.
    Förresten vann Lisa sin klass eftersom hon ser så lycklig ut på bilden? Maman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä. Och det där fotot är taget innan hon springer. Hon fånar sig egentligen bara för att jag sa att jag ville ta en bild. Fast "fån"bilden blev bättre än den riktiga jag tog strax efter så det var den som fick vara med på bloggen.

      Radera
    2. Men åh!! nu blev det likadant igen! Det är alltså inte Lisa som svarar utan jag Carolina.
      Varenda gång Lisa använder min dator loggar hon in på Youtube. Och då ligger den inloggningen liksom kvar när jag sen går in på Blogger och annat.

      Radera