torsdag 16 maj 2013

Åh! Ett riktigt brev med frimärke!

Reklam är nåt jag bara med en suck skopar ihop och slänger i pappersinsamlingen. Och det är ju mest reklam som hamnar i brevlådan. Är det något annat så är det mest räkningar. Och torra illavarslande besked om hur lite pengar jag kommer att få efter pensionen. Eller generösa erbjudanden om att ta lån här och var.

De riktiga breven trillar in riktigt riktigt sällan nu för tiden. Därför blir jag så grymt irriterad över den här allra värsta sortens reklam som har dykt upp ett par gånger nu. Reklam som förklär sig till riktiga brev.

Man ser dem direkt i post-bunten. Fina kuvert, tjockt präglat dyrt papper. Såna kuvert som helst ska sprättas upp med brevkniv. Och frimärke också. Ja! Ja! Spännande! Ett brev!
Så kollar man på adressen och anar direkt oråd: jag kallas (med snirklig skrivstil) för Petra Carolina Landin. Tittar närmare - och jaha. Det är inte skrivet med bläckpenna - det är tryckt. Till och med frimärket är fejk, fast det ser man nästan inte förrän man kollar på det på nära håll.

Idag kom ett sånt där äckel-lömskt reklamerbjudande förklätt till personligt brev igen. Är det något jag blir så är det heligt förbannad, och att köpa det som erbjuds (bilförsäkring i det här fallet) är väl ungefär det sista jag skulle vilja göra. Morr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar