tisdag 9 oktober 2012

Mitt fina stenkärl

Det här köpte jag för några veckor sen, och jag är så glad för det! Det är ett stenkärl som är en behållare för bag-in-box-vin. Jag har köpt det på Wallåkra Stenkärlsfabrik norr om Landskrona. Det är ett brunglaserat ganska stort stenkärl med ett runt hål på framsidan där tappkranen kommer ut. Man tar ut hela påsen ur bag-in-boxen och trycker försiktigt ner den i kärlet och sätter på locket.

Den är så fin - jag blir glad varje gång jag går förbi den i köket!

Lappen ovanpå har jag klippt från vinboxen, för att jag inte ska glömma vilken vinsort det är just nu vi har i stenkärlet.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag kan faktiskt inte komma ihåg det, det var ju en del år sen nu. Men kanske sådär 800?!

      Radera
  2. Tack för svaret och för ditt fot. Hittade ett kärl idag på loppis för 125 kr, med etiketten kvar. Ingen som Anv. den. Trodde att tappkranen saknades till jag såg ditt foto. Ska ha min på vårt koloni med äppelmust från musteriet,som är förpackat i bag-in-box. Perfekt! Mvh Irma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vilket fynd! Blir ju toppen till äppelmust, och så fint att sätta fram i den. Lycka till!

      Radera