tisdag 8 december 2015

Bra sak 8: Ostbågar... (eller idag mer om att INTE äta ostbågar faktiskt)

Ja, ja, alla ni som känner mig vet att jag mer eller mindre är känd som Fru Ostbåge. Så givetvis måste ostbågar finnas med som en av mina bra saker.

Men idag blir det med ett stort MEN..... 

De där jämra ostbågarna, och alla små, små (men många) bitarna saltlakrits och ja, en hel del annat godis, och kvällsmackorna, och himla goda bondkakorna, och väldigt många andra gooooda saker har sakta men säkert lagt sig för gott runt min midja som nu är jobbigt omfångsrik. Även om jag springer regelbundet... så äter jag mer. Och nu har jag kommit till den punkt när överviktskilona inte kan bortses från längre.

Så idag knatade jag iväg till Viktväktarna, och skrev för första gången i mitt liv in mig där. Försöka banta hemma på egen hand funkar tydligen inte för mig. Nu har jag suttit hela kvällen med tabeller över matvaror och poäng och insett att ja, klart att de där ostbågarna är klart överflödiga. Men om jag vill gå ner i vikt även vinet, ölen och sockret på flingorna och smörgåsmargarinet på knäckebröden och... Milde tider så många poäng jag hade ätit mig till denna min första dag utan att ha en aning om det.

15 kilo ska jag gå ner är det tänkt. Jäklar i min lilla låda vad snabb jag ska vara i skogen sen på orienteringarna!

(och det här? jag var hos Viktväktarna på förmiddagen, en regnig decemberförmiddag i Trelleborg. Trodde jag skulle vara i sällskap med kanske 2-3 andra beslutsamma själar som hittat dit. Men satt helt överväldigad över hur många människor som kom till detta möte för invägning. Typ femtio pers! Femtio!! Hallå?! Kände mig som nybörjare på någon slags sektmöte eller nåt...)

Rapport kommer. Kanske ska döpa om bloggen till Carolina smälter...




2 kommentarer:

  1. Men oj, jag har nog aldrig reflekterat över att du behöver smälta bort några kilon... Men lycka till, om det är vad du vill!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kilona sitter allihop på magen (som jag brukar dölja med stora tröjor etc) och är av den där mer ohälsosamma sorten, "bukfett". De är för många och det är tungt att springa...

      Radera