onsdag 9 december 2020

Carolina-kalender i pestens tid: 9

 Idag vaknade jag och var förkyld. Inte jättemycket, och vanliga fall hade jag kört till jobbet ändå. Men i dessa tider (ja, andra dagen på raken jag brer ut mig om det uttrycket) så är det bara till att stanna hemma vid minsta symtom på sjukdom. Och när jag väl mailat de personer som behövde veta detta så tyckte kroppen att det väl var lika bra att köra vidare på pest-temat och snora loss ordentligt, så det gjorde den. Jag ska inte bre ut mig mer om det, men min dag kan väl sammanfattas som att det var bäst att ligga på rygg. Och läsa bok. 

Jag tror fortfarande att det är en helt vanlig bonnaförkylning jag har, för jag hostar inte alls och maten smakar bara fint. Men i dessa tider (2 gånger!) är det bra att verkligen kolla detta, så ja, jag har beställt covid-test. På fredag har jag fått tid och ska köra till en test-drive-through på pendlarparkeringen vid Lunds södra infart. Där ska jag sitta och topsa mig i exotisk och spännande miljö.

Man kunde tro att jag gör det här bara för att wallraffa för min blogg eftersom jag nu har valt att kalla mina decemberinlägg som jag gör... men nej. Jag är inte SÅ road av att köra iväg skitsnorig i min bil och trycka upp en tops i näsan på en parkeringsplats. Men a woman's gotta do what a woman's gotta do. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar