onsdag 21 augusti 2013

Telefonsupport

Telefonsamtal igår eftermiddag:

- Klågerups bibliotek, Carolina.
- Mamma! Det är en jättestor spindel i köket!!
- (suck) Men låt bli att gå in i köket då?
- Jag måste ha mat! Jag hungrar ihjäl!
- OK. Då får du helt enkelt ta en flugsmälla och slå ihjäl den - men jag lovar dig att den inte kommer att göra dig någonting om du bara låter den vara.
- Joooo! Du måste komma hem!!!
- Nej. Jag är på jobbet. Jag kan inte komma hem för att slå ihjäl spindlar och jag kan inte göra något genom telefonen. Ta nu en flugsmälla och slå den.
- DEN KOMMER ATT MÖRDA MIG!!!
- Nej Lisa, den kommer inte att mörda dig. Du är väldigt stor och den är väldigt liten. Ta Erik till hjälp - tillsammans måtte ni väl kunna göra något åt den?
- Snälla?!
- Nej, jag kommer inte hem. Jag måste vara kvar på jobbet. Du får klara dig tills jag kommer hem.

Haft några såna här telefonsamtal någon gång? Här är ett annat exempel, taget ungefär vilken gång som helst när Håkan och jag åkt iväg på någon orientering minst 3-4 mil hemifrån. Antingen är vi på väg ut i skogen eller så har vi precis kommit tillbaka från skogen och ser ungefär tio missade samtal på mobilen:

- Mamma! Erik/Lisa bara använder TVn hela tiden. Jag får ALDRIG kolla på xxx (fyll i med lämplig urusel Disneychannelserie). Han är elak och kallar mig saker! alt Hon lyssnar inte på  mig och gör bara som hon vill!
- (djup suck) Vad Vill Du Att Jag Ska Göra När Jag Är Här Och Ni Är Hemma???
- SÄG ÅT  HONOM/HENNE!!
- Nej. Ni får faktiskt reda ut era gräl och bråk själva. Jag KAN inte göra något per telefon åt era gräl. Håll sams. Turas om vid TVn/Wii:et.
- Men...nä nu SLOG HAN MIG.....WAAAAAAHHH...SKRIK (utbrytande av tredje världskriget hemma på Vismarlövs bygata) (där vi inte befinner oss).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar