tisdag 15 maj 2012

Aggressivt kundvagnskörande

Jag läste i tidningen i morse att en krock med kundvagnar inne på GeKås skulle tas upp i Varbergs tingsrätt. En kvinna körde med en fullastad kundvagn in i ryggen på en annan kvinna, slagsmål utbröt tydligen och döttrarna till kvinnorna blandade sig också i och polisen fick komma.
Se t ex här i Sydsvenskan.

Det kan väl bara hända på GeKås?! Man kan ju bara spekulera i situationen, om det fanns en spännande händelsekedja bakom. Alla som varit på GeKås vet att det kan vara riktigt jobbigt där - hetsig stämning, trångt, blodsockret nere i fotknölarna och var i hela fridens namn ställde jag min kundvagn? Alternativt var ställde jag min man? Man kan ju tänka sig att den ena kvinnan flyttat den andra kvinnans parkerade vagn (en dödssynd på GeKås där en parkerad vagn ska förbli parkerad annars hittas den inte). Eller tog fel vagn. (elände! Alla de grejer som man kämpat för att hitta) Eller norpade åt sig något ur den andras vagn för man inte lyckats hitta just de där tröjorna eller billiga barntermobyxorna själv. Krig, alltså!


Det är nog säkert 5 år sen jag var på GeKås, och nu känner jag att jag blir sugen igen. Det är liksom inte bara att handla billigt i en affär. Det är GeKås och det måste upplevas. Rasslet av kundvagnsanstormningen från parkeringen. Bergen med gula plastkassar folk i triumf kör tillbaka med till bilen. Kön till provhytterna. Den vansinniga blicken från den som tappat bort sin kundvagn. Man tappar alltid bort sin kundvagn. Och sen hittar man den, typ 2 km från där man trodde att man ställt den. GeKås är lite lättare att tas med sen mobiltelefonerna kom - innan dess fick man lägga halva besöket på att leta rätt på sin familj också.

Jo, jag blir absolut sugen. Har jobbat upp ett visst behov av billiga underkläder och rullar med plastpåsar. Och det Är Ju Så Billigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar