söndag 22 november 2015

Somliga går all-in



Detta är alltså sonens fullastade kaktallrik från i eftermiddags när vi besökte Vismarlövs café och åt av deras kakbuffé. Han håller hårt på resonemanget här finns kakor - jag gillar kakor - alltså äter jag alla kakorna.

Sure.

Själv gick jag ut lite försiktigare med en bit schwarzwaldtårta, och en bit äppelkaka med vaniljsås, på samma tallrik (jo, det körde ihop sig lite där, och schwarzwald gör sig inte så bra ihop med vaniljsås kan jag meddela). Sedan ökade jag in på upploppet och kollade om den andra och tredje bondkakan var precis lika goda som den första. Det var de. Så också några andra mördegskaksorter som låg och såg ensamma och ledsna ut på fat i närheten. Sicken tur att jag förbarmade mig över dem.

Om vi åt middag idag? Jodå. Fast senare. Rätt mycket senare än vi brukar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar