tisdag 3 november 2015

5 saker jag har muttrat över idag


  • Bussen. Eller egentligen har jag muttrat över den på två olika sätt. För det första eftersom jag hade tänkt ta den i morse, men vid en tid jag inte brukar. Det gick inte, eftersom mitt eller rättare sagt mitt och barnens noga uppgjorda minutschema över morgonrutiner (läs toabesök) då kraschade. Och jag gav upp och körde bil i stället, fast jag bara igår köpte nytt busskort för dyra pengar och verkligen borde veta bättre.
    För det andra eftersom jag via en annan bussresenär och tillika jobbkollega fick höra att den busslinjen vi brukar åka med - snabbussen mellan Lund och Trelleborg som inte kör in i varenda jämra samhälle på sin färd över den skånska slätten - ska läggas ner efter årsskiftet. Orsak: att det ska gå pågatåg från Malmö till den nya tågstationen i Trelleborg???!!! Jaha, och vad hjälper det mig som bor i Klågerup?
  • Hälen. Som länge har varit snäll, men som nu åter gör ont att springa på. Mest troligt eftersom jag sprungit så lite den senaste tiden, gått upp i vikt och låtit hela mig stelna till. Mycket irriterande.
  • Badvattnet som vår nya värmepanna inte förmådde värma upp så varmt som jag vill ha det. Ska inte en splitter ny och dyr panna kunna göra det? Inte heller hade varmvattnet kommit tillbaka när jag 40 minuter senare skulle duscha. Det har funkat bra sedan i maj när vi fick pannan installerad, men nu är det kallare ute. Hoppas det bara var en engångsföreteelse.
  • Avloppet när sagda fesljumma badvatten skulle tappas ur. Det rann dåligt, och badvattnet fick släppas ut i omgångar. Vilket innebär att det återigen måste öppnas upp golvbrunn och grävas obeskrivligt läbbiga hårbollar ur vattenlåset. Uuuurgh. Inte idag. I morgon. Eller nästa dag. Eller möjligen till helgen. Helgen om fyra veckor.
  • Mitt hår som jag klippte i någon slags kort frisyr i våras. Men som jag nu tröttnat på att ha i kort frisyr och vill att det ska växa ut till någon slags längre frisyr (så att det blir ännu fler långa hårstrån att täppa till det jämra avloppet med under badkaret...). Och som nu tar flera månader på sig att växa sig så långt som jag vill att det ska göra. Och som nu ser ut som hej kom och hjälp mig.
    Tror jag ska färga det i någon kul nyans nästa gång jag går till frisören (jo, för det måste ändå klippas då och då medan det växer ut, så att jag inte ser ut som någon galen vetenskapsman eller nåt).
Tjolahopp. Onödigt mycket negativ energi, Carolina. I morgon får du nog komma på 5 saker du har varit glad för, va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar