måndag 3 augusti 2015

Jag är inte cyklist - jag är bara lite tveksam till mängden bilar

Det där bröllopet vi var på i lördags - framåt småtimmarna kravlade vi oss ut i husbilen som vi listigt nog hade tagit med oss för att övernatta i. Men inte kunde vi somna direkt, inte. Nädå - den LGska humorn tog fatt i den där "jag är inte basist men..."-tråden från facebook i somras fast pratade om cyklister i stället:

Bara för att jag tycker om att transportera mig själv med en tvåhjuling gör det inte mig till cyklist!

Jag har minsann rätt att ta cykeln till jobbet då och då utan att behöva bli kallad cyklist.

Smygcyklist - cyklar bara på natten.

Jag är inte cyklist - jag bara tycker det börjar bli läskigt många bilar på våra vägar. Men det vågar man väl inte säga i det här landet längre!

Jag är inte cyklist - jag bara gillar att köra fort utan att behöva ta på mig bälte.

Bara för att jag gillar att ha spandextights med extra vaddering på mig behöver jag väl inte vara någon cyklist.

Alltså - jag är ju inte någon cyklist, men jag anser att alla fordon bör ha minst fyra hjul.

Alla cyklister har inte cykelhjälm - men alla som bär cykelhjälm är banne mig cyklister.

Och så vidare, och så vidare, och så vidare... vi drog även in lite kanotister och andra -ister, och
det fnittrades och fnissades så att husbilen stod och småsvajade. Men sånt får man ta efter vin och dans i en sommarnatt.

Bara för att man kan hålla balansen på två hjul behöver man inte vara någon cyklist, faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar