onsdag 5 februari 2014

5. Det bästa snackset är förstås...

Egentligen var det här en ganska överflödig rubrik. Ingen kommer att med nagelbitande spänning kasta sig över inlägget för att se "vilket snacks är det? åh, vilket snacks kan det vara??" För alla som känner mig åtminstone lite, lite grann eller har läst något på min blogg eller känner till mitt fåniga alias på Twitter vet detta:

Carolinas favoritsnacks sedan åtminstone 30 år tillbaka (herreminje vad tiden går) är förstås:


Ostbågar. Cheez-Doodles från OLW. (går inte med Estrella eller något annat hitte-på-märke)

Så (ö)känt är detta att när vi är hembjudna till vänner på middag, fest eller så, och det är dags att plocka fram godiset senare framåt kvällen så har värdparet alltid köpt Cheez-Doodles. Kutymen är dessutom att hälla upp dem i en stor skål och parkera skålen precis framför mig. Med eftertryck.

Jag har till och med fått en hel låda (ni vet, de där lådorna affärerna har att stapla snackspåsarna i) ostbågepåsar, omslagen med mängder av prasslande cellofan, som avskedspresent på ett konsultjobb jag hade en gång. Vi pratar ungefär 40 påsar ostbågar i ett paket här alltså.

(oj, vad många löprundor det fick läggas in sen)

Men så länge det står Cheez-NåntingNånting på påsen är jag inte så kinkig vilken underkategori det gäller. De tjocka är goda, de smala krispiga är goda, stjärnorna och hjärtanen är övergoda, skruvarna helt OK. Fast mest blir det ju originalostbågarna förstås. (och undantaget är CheezBallz som inte alls borde få ingå i familjen för de smakar mest kräks)


Tja... - det här inlägget kommer precis efter inlägget om "min favoritlöprunda". Det finns ett ganska tydligt samband här - fast inläggen borde kommit i omvänd ordning, förstås.

Det här är ett inlägg från listan jag gjorde för februari, en bloggrubrik för varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar