torsdag 20 februari 2014

20. Bästa hemmaklädseln

Jaha ja. Hur tänkte jag NU då, då när jag slängde ihop den där rubriklistan? Bästa hemmaklädseln? Hade jag tänkt mig något slags inverterat modereportage där jag själv stoltserade fram och tillbaka med vardagsrumsgolvet som catwalk och visade upp alla de kläder jag helst INTE vill att någon ska se mig i?

Om det nu var så jag tänkte så har jag ångrat mig. Bästa, och enda, hemmaklädseln består alltid, alltid av

  1. Ett par sunkiga joggingbyxor (svarta, grå eller bruna. Varför käcka till det hela med lite färg?)
  2. En t-shirt. Troligtvis väldigt sunkig även den. (en uppsjö av färger att välja på här, men övervägande ändå urtvättad svart, blå eller fläckig vit)
  3. Oftast också en extremt sunkig och noppig fleecetröja där man kan ha bra-att-ha-saker i fickorna. Typ gamla lakritsbitar fulla med ludd.
  4. Kalla årstiden: Tofflor eller sockar. Inte sunkiga, faktiskt. Tofflorna är nya och fina. Sockorna har min mor stickat i (faktiskt) glada färger.
Och det här är ju rätt deprimerande att se. Typ tre nyanser av urtvättat brunt (utom just de dagar under den kalla årstiden då jag väljer Socka På Fot). Jag tar alltså definitivt ingen selfie iförd "bästa hemmaklädseln". Men kan bjuda på en liten detalj:

Stilstudie av Socka På Fot
När jag kommer hem efter jobbet om dagarna så tar det ungefär 34 sekunder innan jag har bytt kläder, slitit av mig det där jag har haft på jobbet - som i och för sig inte är uppklätt på något vis - och tagit på mig hemmakostymen med en suck av lättnad.

Det här är ett inlägg från listan jag gjorde för februari, en bloggrubrik för varje dag.

4 kommentarer:

  1. Hahaha.. Jag känner igen det där med sunkiga T-shirts och mjukisbrallor :) Det förekommer även hemma hos oss! Man hinner knappt få av sig skorna vid ytterdörren från att mjukisbrallorna är på..

    SvaraRadera
  2. Det är konstigt egentligen. På jobbet känns kläderna helt OK. Men hemma är de så direkt fel, de börjar skava och klämma och klia och allt möjligt. Av ska de! Fort som bara den!

    SvaraRadera
  3. Strumpan gör sig verkligen bra mot den gröna bakgrunden, snyggt arrangerat!
    Ja, vad är det som händer med kropp och kläder (snyggare sådana)så fort man kommer innanför dörren? Jag måste också ta av dem direkt jag kommer in och byta till "schavekläder". (M)

    SvaraRadera
  4. Skönt att vi är många som gör så...

    SvaraRadera