torsdag 4 april 2013

Ska bara...

Kort rapport från kvällsrutinerna:

Modern pausar reprisen från Sveriges mästerkock (där de svettigare i ansiktet och mer stressade än någonsin just tagit "ett steg tillbaka" från maträtter jag själv aldrig skulle kunna prestera om jag så fick tre gånger så lång tid på mig...men detta är en parentes) för att öppna dörren in till sonens rum:

- Min son! Dags att lägga sig!

- Jamen mamma! Kan jag bara få fånga fem bävrar först? Det har tagit så j-kla lång tid att ta sig hit.

Att fånga fem bävrar inger stor respekt. Som väl är har den visa modern själv spelat ett eller annat datorspel i sina dagar. Så OK:

- Fem bävrar. Fem minuter. Uppfattat?

Jag vet inte - fångar ni andra i andra familjer också bävrar innan sänggåendet?

3 kommentarer:

  1. Bävrar - nix. Tigrar och skunkar däremot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tigrar och skunkar...?
      Trodde förstås ni mest hade kameler i Eslöv.

      Radera
    2. Hoppsan - Lisa var inloggad på min dator. Det var jag och inte hon som kommenterade...

      Radera