torsdag 7 mars 2013

Ska vi prata om något annat än bilar? Om skor till exempel...

Man skulle inte kunna tro att jag kan skriva om annat än husbilar, bilar och vägarbeten i den här bloggen. Jag överväger ibland att döpa om den till "Carolina kör..." alternativt "Carolina kör inte" de dagar bilarna krånglar eller befinner sig i Uppsala eller nåt.

Men jag kan skriva om annat också, faktiskt. Skor, till exempel.

Sko-nyhet 1: Idag var det så pass mycket vår så att även min son kunde övertalas att ta av sig vinterkängorna och ta på sig vanliga gympadojor i stället. Fast det gick inte, visade det sig. Han har inte använt dem sen i december, och nu när han tog på sig dem så var de för små. Fast vi köpte dem i höstas. Fast de är i storlek 42. Det är bara till att vandra iväg till skoaffären det, med en högst ovillig son i släptåg. ("måste jag vara med?")

Sko-nyhet 2: Igår beställde jag nya joggingskor. Mina sköna Asics Gel Kayano 17 är nog inte sköna länge till, för nu har jag sprungit över hundra mil i dem och det är dags för nya. Man kan gå och köpa nya Asics Gel Kayano 19 Lady på Stadium om man vill. Då kostar de 1999:- ordinarie pris. (det är väldigt bra skor) Eller så kan man strunta i att gå till Stadium och i stället klicka på wiggle.co.uk och köpa dem därifrån. Då kostar de 1079:-,  med fri frakt till Sverige. Det kändes lite billigare och smartare så det var det jag gjorde.

Snart dimper de här ner i brevlådan och kräver att få komma ut och röra på sig:


4 kommentarer:

  1. Observant läsare kan tycka att man skulle kunna beställa skor även till Erik från Wiggle. Men man vet inte vilken storlek han har. Eller hur skorna känns på just hans fötter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och alltså måste han släpas iväg till en fysisk skoaffär.

      Radera
    2. Ja, för din skostorlek är väl densamma som när de utslitna skorna var nya antar jag, och då kan man ju handla på nätet. Värre med växande tonårsfötter...

      Radera
    3. Dessutom vet jag exakt vilket märket och vilken modell jag vill ha. Det vet inte han.

      Radera