torsdag 19 augusti 2021

En väldigt, väldigt typisk carolinsk kväll.

Gårdagskvällen hade jag storstilade planer för. Jag hade tänkt äta vällagad, nyttig middag med ingredienser från alla delar av kostcirkeln, jag hade vaga planer på att kanske sluta någon timme tidigare och komma ut och springa. Jag tänkte mig efter middagen duktigt ta mig ut i trädgården och försöka hitta en rabatt under allt ogräs som tagit över den en gång så vackra rosenrabatten utanför köksfönstret. Och när ogräset var besegrat så skulle jag sätta mig och spela Assassins Creed Odyssey vid datorn, men ändå gå och lägga mig i tid eftersom jag i dag var tvungen att gå upp löjligt tidiga 05.30 (pga en presentation vi skulle hålla på en skola).

Visst låter det lagom ambitiöst och genomförbart?? 

Ja, ja, ni kan sluta skratta nu.

Jag kunde inte sluta något tidigare alls. Och när jag körde hem tyckte regnet att det kunde komma loss lite igen även om det hållit sig borta hela dagen. Så det här med att ta en löprunda sorterades ganska snabbt bort. Middagen blev OK och hyfsat nyttig, även om de grönsaker som vi en gång köpte till den hade tynat bort under förra veckans stugsemester och fick utgå. Nå, kycklingfärs och nudlar och majs på burk är rätt ok om man dränker det i ostronsås och kallar det chow mein. 

Ogräset fick fortsätta härja pga regn. Det finns fan gränser, och att ligga och kräla i en rabatt för att rensa ogräs medan det regnar och blåser är långt bortom den gränsen.

Datorspel och tidig sänggång, då? Nope. Jag blev sittande efter den där fake-chow-mein, eftersom jag hade kommit igång med en bra bok. Den enda förflyttningen som inträffade var den från köksbordet till läsfåtöljen, typ två timmar efter att middagen var slut. Och sänggåendet blev... ja, sent. Väldigt sent. Det var en väldigt, väldigt bra bok.

Det var inte kul att gå upp 05.30 i morse. Att jag aldrig lär mig.

Ikväll då? Springa, rensa, spela? Kanske. Fast det finns en fortsättningsdel till den där boken - det är en serie...! Så vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar