lördag 15 april 2017

Påskafton i London. Med kaniner, kycklingar och enhörningar.

Det blir en kortare rapport av vårt London-liv idag eftersom vi fick en viss överdos av folk och fick dra oss tillbaka lite sen.
Vi började nämligen med att åka till Camden Market - och det hade resten av alla turister i London också bestämt sig för att göra just idag. De skulle ta precis samma tunnelbanetåg som vi dit också. Allihop. Knökfullt på tåget, på stationen, på gatan utanför Camden Town-stationen, på den första marknaden vid stationen (den med 50 cm breda och labyrintiska gångar fyllda med tröjor, klänningar, energiska försäljare och turister med ryggsäckarna på magen). Myller av folk hela vägen till Camden Lock, på trottoarerna, på bron, på kanalen och banne mig i båtar på kanalen också. Vi var lite trötta innan vi ens hade kommit in på den "riktiga" marknaden...

Men vilka fina och roliga grejer där! Hantverk, smycken, väskor, konst och konstiga saker. (man fick tyvärr inte fotografera där inne) Och så många matstånd att till exempel Malmöfestivalen kan dra något gammalt över sig. Jag köpte två scarves- en med ugglor, och en med fjärilar. Mycket fina!

Efter ett par timmar i Camdens myller fick vi akut ge oss av till en park för att bara sitta och titta ut över vattnet och dumglo ett tag. Och äta glass. (och fånga Pokemons)(meh!mamma!)

Inte vet jag om det är en brittisk påskaftonstradition som jag missat, men parken var fullständigt översvämmad av vuxna människor som klätt ut sig i dräkter föreställande kaniner, kycklingar, höns och... enhörningar? Och allihop färdades de på för små cyklar. Hallå? Här är en kanin som tar en drickapaus, men det måste ha rört sig om minst hundra pers. I avdelningen "utländska traditioner vi helst slipper se i Sverige"?

Nå. Vi gjorde inte så mycket mer idag. Jag lyckades få med dottern till Wagamama för lite nudelmums, men även om jag gillade min teriyakilax var hon inte imponerad av sina ramennudlar med kyckling i stor skål med träslev. Jag gav henne Pringles från Tescos och så läste vi böcker i hotellrummet igen. Hon ser ut att överleva till morgondagen iallafall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar