fredag 14 april 2017

Långfredag i London

Idag tog vi oss först till Hyde Park, Lisa och jag. Vi var på gå-i-park-humör så vi gick i park och såg på fina, fina blommor, blommande körsbärsträd och diverse Pokemons. (mamma, du vet att det bara är du och småbarnen som håller på, va?)

Sedan åkte vi till Oxford street och lät intressanta affärer dra in oss lite som det föll sig. Himla bra var det att den första affären vi gick in i hade massor av klänningar, varav en faktiskt befanns vara en utomordentligt passande balklänning till Lisas avslutning. Till ett pris som inte var för hertigar och prinsessor! 

Vi hittade en annan affär senare på dagen som också sålde massor av klänningar. Någon slags märkesoutlet tror jag för det var fin kvalitet till helt OK priser och där var det min tur att köpa klänning. 

Annars gick dagen i böckernas tecken. Och teernas. Vi var väääldigt länge på Waterstones och på Forbidden Planet. Lisa kom hem med tre böcker, och jag med... sju. Då hade jag ändå ställt tillbaka några i hyllorna igen. (Mamma, man kan inte släppa lös dig i en bokhandel!) 

Och te - först var vi i lilla tebutiken Whittard där de hade provsmakning. Jag köpte ett "Afternoon tea", mycket för att burken var så fin. Hela butiken och alla burkarna var liksom pastellfärgade. 

Sedan rena te-cirkusen på Fortnum & Mason. Hysteriskt med te, folk, kakor och köplust. Där blev det också en löjligt dyr burk med Smoked Earl Grey (men... den burken var också fin!)

Som det brukar vara i London inträffade ganska snart trötthet i huvud och fötter. Glasspaus krävdes. Med italiensk glass. 

Även middagen blev italiensk, hemma hos självaste Jamie Oliver. Eller, OK, på en av restaurangerna i kedjan Jamie's Italian, den i Covent Garden. 

Nu är det kväll och vi går inte ut och roar oss. Nope, min välartade dotter och jag ligger i hotellsängen och läser. Vi har ju några böcker att välja bland. 
Imorgon ska vi hitta någon gatumarknad tror vi. 

2 kommentarer:

  1. Låter som en helt underbar helg ni har! Avis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har vi! Och rätt vad det är åker du med dina tonårstjejer :)

      Radera