fredag 2 januari 2015

På väg ut i öknen

Här är rätt tyst på bloggen. Det är för att det pågår ett jullov här i Vismarlöv. Vi har helt vänt på dygnet. Datorerna går på högvarv. Det läses, äts ostbågar och slappas. Det händer inte jättemycket som är rafflande att blogga om, direkt.

Främst sysslar jag nog med min julklapp. Jag fick spelet Dragon Age Inquisition av min oäkte make, och fast jag egentligen sitter i Vismarlöv med en filt om benen eftersom stormen Svea gör sitt bästa för att driva igenom allt vatten i himlen genom våra husväggar och det drar kallt, fast jag egentligen sitter där så är jag mest i Ferelden. Där finns det drakar. Och björnar. Och gömda skatter. Och intriger och krig. Och jag är en jävel på att slåss med svärd.  Det ni.

Här kommer en bild.



Det är jag som står där i mitten, tjejen med det korta röda håret. Killen till vänster, han med hornen, är min kompis. Han heter Ironbull. De andra två kompisarna jag har valt att ta med mig på dagens uppdrag, som ska gå rätt ut i den där öknen för att upptäcka ett begravt tempel, heter Sera och Solas. Hon är bra på pil och båge. Han är bra på att magiskt elda upp våra fiender. Nu sticker vi. Hejdå!

1 kommentar: