onsdag 9 juli 2014

Elak fotbollshumor...

Nämen ni vet. Jag är inte intresserad av sport. Inte av fotboll, inte av fotbolls-VM. Men jag satt i min läsfåtölj igår kväll och läste, medan oäkte maken tittade på semifinalen mellan Tyskland och Brasilien.

Det väsnades oupphörligen från den där TVn. Mål efter mål spottades in och brasilianarna grät förtvivlat i publiken (och överallt annars också, säkert). Jag lade ner boken och kollade på hur Tyskland på bara några minuter fullständigt krossade Brasilien. Action-underhållning, faktiskt.

Men sen kom ju det här riktigt roliga...de sociala medierna. Twitter är de snabba och elaka kommentarernas paradis, och jag kunde förstås inte låta bli att kolla alla tweets på hashtagen #brasilvsgermany.

Sanslöst roligt. Jag blev sittande med det resten av kvällen, nästan. Det är något med misslyckanden inom sport som utlöser människors elakaste humor. Och är det något jag skrattar åt så är det elak humor (ja, jag är troligen ond rätt igenom). Och bilderna...

Klart det inte gick att låta Rio-Jesus vara ifred:



Eller roa sig med flaggor:


Eller photoshoppa fotbollsplanen:


Eller den här korta videosnutten, som fångar hela matchen på 10 sekunder:



Och så den sjuka humorn - flera föreslog att Brasilien skulle ta in Neymar i andra halvlek, trots att han var rätt skadad:


Neymar coming out after half time...
Och så ett antal kommentarer på vad som försiggick i de respektive målen:

Tysklands målvakt

Live photo of Brazil's defense
Fotboll och sport....nej. Inte min grej. Elak humor på Twitter?? Oh ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar