måndag 11 november 2013

Kändisspotting på en helt annan nivå

Jag var på bokcirkel igår. Och i trappuppgången utanför lägenheten där bokcirkeln skulle vara träffade jag en kändis! Och inte vilken kändis som helst, utan Sonny. Sonny! 

*plats för applåder och visslingar och avundsjuka utrop*

Vadå "vilken Sonny?"

Jamen, katten Sonny, förstås. Han som är med i serien Elvis, min favoritserie. Tony och Maria Cronstam, som gör den ofta självbiografiska serien Elvis, bodde tydligen i det huset förut, och när de flyttade stannade Sonny kvar. Vad jag förstår bor han hos en granne men tycker om att vistas i trappuppgången och hålla koll på folk. Folk verkar gilla att hålla koll på honom också och bjuda in honom, för han har en väldigt go och rund mage.

Släng er i väggen, filmstjärnor och sjungande kändisar av olika slag - Sonny är en riktig stjärna, och kan komma med krassa kommentarer till alla möjliga situationer. Favvo!

Bättre kattbilder har jag tagit, men han vägrade absolut att sitta still.

Här sitter han nästan still men inte helt. Han bara ville komma ända fram och kela.

Och här är en typisk Sonny-strip, hämtad från albumet "Fredagsmys" (av Tony & Maria Cronstam)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar