torsdag 28 november 2013

Ett ganska så nördigt inlägg

Egentligen hade jag tänkt skriva om andra saker idag här på bloggen - dagarna bara rusar iväg och jag hinner inte med bloggskrivandet som jag tänker. Här ska skrivas om berlin marathon, om gymnasieval och annat sånt. Men i stället kommer så länge detta:

Hysteriskt intressant information om ett vägarbete som ligger mig nära om hjärtat

Fina bilder på Finaste Cirkulationsplatsen, och het info om att det har planterats lökar på den. Tänk, bara, vad man får veta intressanta saker om man läser på Trafikverkets hemsida. Vilket jag i och för sig inte gör så där överdrivet ofta. Pumpstationer! Grus! Belysning! Å, Jonatan, jag ser ljuset i slutet av tunneln. Jag ser ljuset!

Och så talar de om våren. Jag blir lite längtig.

(ja, jag vet att det här kan vara ett av de nördigaste inläggen jag någonsin skrivit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar