måndag 29 juni 2020

Carolinas husbilsäventyr 1

Nu är det måndagkväll och jag har inlett min husbilssafari på egen hand. Just nu står jag på Stensö camping i södra Kalmar och det är en väldigt fin junikväll. Sorgligt och nästan spöklikt är det att det bara är jag och min husbil som står på den här delen av campingen... alltså, det finns en hel del andra campinggäster men de häckar längre in på området. Den här delen är speciellt gjord för husbilar, med mindre tomter och platta "parkeringar", och här brukar vara ganska fullt. Så icke nu.


Men OK för mig, så får jag ha hela härligheten för mig själv. Lite tristare är det för tjejen som står och sjunger vid den närliggande restaurangens uteservering. Där sitter kanske två gäster - men hon kör hela sitt set med alla låtar och mellansnacket, mikrofon och högtalare och alltihop. Hoppas hon ser min ensamma husbil här borta och fattar att även jag är en del av publiken.

Hittills har jag hunnit komma hit, markerat mitt revir med markis och matta och stolar och elsladd och cykel och lite så där. Och så har jag suttit vid en brygga och fikat med mamma och Mats, en sommarkaka och jordgubbar. Det var fint. Vi var utomhus, kramades inte och höll avståndet rätt bra. Nu ska jag strax ge mig ut på kvällspromenad (Stensö om kvällen är en väldigt fin plats, här finns många utsikter att stanna vid och fundera en stund), men först vill jag bara skryta om min husbilskörning hit: den gick väldigt bra. Jag lyckades till och med slappna av i axlarna och sjunga med i musiken.

Jag körde om en hel del lastbilar och annat löst folk, bland annat en stor slamsugarbil från SITA, ni vet en sån där som det luktar rätt illa om när den är igång med sitt värv? Den hade ett registreringsnummer som började på AXE... hehe. Jodå, verkligen en doft för den riktige mannen :)

Det satt jag och fnissade över ända tills jag kom till Listerlandet och pausade körandet för att köpa två liter jordgubbar (à 50 kr).


Nu: junikvällspromenad.

2 kommentarer:

  1. Heja dig! Bra gjort! Och njut ordentligt av semestern nu.

    SvaraRadera