torsdag 19 september 2019

Ståtlig ung man

Nu kommer ni sucka och medlidsamt säga till mig: "Han ÄR tjugo år gammal. Det är fånigt att du ens tar upp de här sakerna som något att lyfta ett ögonbryn över." Då säger jag till er: "Jag var inte beredd på att mamma-i-bakgrunden-moraliska-stödet inte längre behövdes. Och jag vet inte om jag tycker om att vara obehövd."

Vilka saker behöver det nog inte höjas något ögonbryn över, då?

  • han kom hem häromdagen och hade nyklippt hår
    (jättesnyggt)(men det har aldrig förr hänt utan att jag 1. tjatat 2. varit med åtminstone som transportmedel till lämplig salong)
  • att han vid middagen meddelade att han idag varit och köpt en ny kostym, och tillhörande skjorta
    (den här svimmade jag nästan över)(han köper ALDRIG kläder om ingen hotar honom med pistol eller nåt)(och jag har ALLTID varit med som Rådgivande Person)(och nu kostym?)
Ungen sågar ursinnigt i navelsträngen nu...

(och om någon undrar efter mitt inlägg häromdagen om den nattliga cykelturen kan jag rapportera: han gör aldrig om det säger han. Tydligen hade det varit stark motvind hela vägen hem och det hade tagit ungefär två timmar från LTH och hit...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar