tisdag 7 juni 2016

Såååå kul med bilder!

Det var definitivt inte alls det här jag hade tänkt ägna en stor del av min tisdagskväll åt. Annat, viktigare fanns. Blogginlägg att skriva, Candy crush att spela, trädgård att röja... men det var det här jag fastnade med. Allt är Eriks fel. Jag kommenterade den fina bakgrundsbilden han hade på sin dator, och han sa att det var en bild från ett datorspel som han "gjort om i dreamscope".

Dreamscope?

Ett gratisprogram som finns på nätet, som gör om bilder och foton i olika stilar ända ner på pixelnivå.

Han mailade mig adressen till Dreamscope. Och sedan... ja, sedan gick den kvällen. Så kan vi väl säga.

Här är mina barn i Van Gogh Starry night-stil, här är jag själv som mosaic, här är hela familjen LG på Fiskaregränd i Visby fast i tempera, här är Murre i någon "teal curls"-stil, här är överdådigt mellanmål (ostbågar, varm choklad, korvmacka) gjord som "water color cartoon" . Och Lisa i midsommarkrans som Munchs Skriket. Och fler...

JA, JAG HAR HAFT VANSINNIGT ROLIGT!! Behöver ni ens fråga? Allra mest fullständigt älskar jag Erik och Lisa i motljus goes Starry night. Och nu.... borde jag göra annat men ska förändra profilbilden till facebook lite. Bara för att jag kan.

Och allra längst ner lägger jag in länken till Dreamscope. Känn er varnade.











Här!!
https://dreamscopeapp.com/editor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar