fredag 22 april 2016

8 x dagens

Dagens duktighetskänsla:
Lätt värk i överarmen efter att jag och Erik igårkväll äntligen tog tag i det där med TBE-vaccinering. Kom an, fästingar, do your worst...

Dagens gulliga:
De tre tjejerna i femman som tyckte att bibliotekets kortlekar var i ett sorgligt skick, tog dem alla och satte sig vid ett bord för att sortera upp dem.

Dagens framtidslöfte:
Samma tjejer som blev själaglada när jag frågade om de till hösten vill utgöra stommen i ett biblioteksråd som inte bara ska sortera spelkort men även hjälpa till med bokpyssel och annat bibliotekskul.

Dagens äventyr 1:
Att hitta till ett skolbibliotek som ligger i en del av Landskrona (Karlslund) jag bara har ett vagt hum av var det ligger... vi ska ha ett möte där och förhoppningsvis får jag kaffe med belöningstilltugg när jag hittat fram.



Dagens äventyr 2:
Att från den där stadsdelen djupt inne i Landskrona sedan köra direkt till Åhus, tvärs över Skåne, och helst vara där till sisådär 17-tiden, för att sedan ge mig ut på...

Dagens äventyr 3:
Orientering i tallskogarna norr om Åhus, följt av...

Dagens belöning:
Middag lagad av någon annan, och...

Dagens äventyr 4:
Övernattning i husbil, som kan bli grymt kall om vi inte lyckas få till någon käck strömtillförsel så att vi får igång värmen i bilen.

(sedan följer morgondagens äventyr, som utgörs av orientering i strandskogarna söder om Åhus som är svåra att orientera i - tro mig, jag har varit vilse där förr...  Men det är som sagt var morgondagens äventyr och jag får väl återkomma i ärendet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar