måndag 22 februari 2016

Tillbaka i Skyrim

Jag hade ett ovanligt stort behov av verklighetsflykt och underhållning, och boken jag läste var rätt trist. Så i stället tog jag och återvände till Skyrim. Jag har inte varit där på fyra år. Fem? Jag spelade ett par hundra timmar då när det kom 2011, men spelade faktiskt aldrig färdigt the main quest. Men nu när jag återvände hade jag lust att göra allting igen. Så... jag började från början. Med fångkärran och alltihop. Har varit i Bleak Falls Barrow och återstiftat min (o)vänskap med diverse draugar som tyckte att jag skulle dö. Jag satte ett antal pilar i dem och kom ihåg hur himla kul det är med just missile weapons i Skyrim.

Och jag hade glömt hur otroligt vackert det är där. Sanslöst! Var tvungen att stanna på bron ut från Riverwood och titta lite.


Och nu är jag förstås på väg till Whiterun. Har ännu inte haft ihjäl min första drake, men det kommer snart. Däremot har jag redan plockat min första nirnroot - det liksom sitter i ryggmärgen när man hör det där nirnrootljudet att de måste plockas.

Kolla, där borta ligger Whiterun!

Jag kommer nog inte att lägga några tvåhundra timmar den här spelomgången - men några kvällar kanske? Och lite till? Det är ett väldigt bra spel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar