fredag 31 juli 2015

Antal saker som är roligare än göra det här: 1 648. Lågt räknat.

Det är verkligen inte ofta den här kommer fram:


Jag syr aldrig kläder numera. Det var en period i mitt liv, väldigt mycket pre-barn, som jag är mycket, mycket långt borta från nu. Men det jag tog fram den för nu var inte för att sy kläder - det var för att göra Sy Kläders ondskefulla kusin: Laga Kläder.

Att laga kläder kan vara det tråkigaste jag vet. Kläder som ska lagas lägger jag på mitt skrivbord - och sedan ligger de kvar där. For ever, ungefär.

Men nu var jag tvungen att sy en ny söm i sonens kostymbyxor som nästan spruckit. Jag var dessutom tvungen att lägga ut lite, vilket också innebar att jag var tvungen att sprätta bort den gamla sömmen, samt att hämta strykjärn och jävelskap och pressa lite också.

Byxorna har legat på mitt skrivbord sedan skolavslutningen och niornas bal vilket ju inte är for ever på något sätt, eller hur? Men i morgon ska vi på bröllop, så uppskjutandets tid var slut.

När jag ändå höll på slängde jag in lagandet av mina orienteringstights också. De har legat på mitt skrivbord sedan jag på Eslövs sprintorienteringar i maj upptäckte att de spruckit i rövsömmen (förlåt, greeeenen). I maj förra året. 2014, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar