söndag 5 januari 2014

Kort rapport från jullovsledig bloggare

Så här är det - när jag jobbar och är mitt i den stressiga vardagen? Då bloggar jag varje dag och har alltid tusen grejer att skriva om. Men nu, när jag är jullovsledig och inte har något bättre för mig om dagarna än att läsa Sagan om Isfolket, spela Pokémon, köra bil (typ först till Hornbach för att köpa en avloppsventil till köket, sen hem, sen tillbaka till Hornbach för att byta ventilen eftersom den var fel, sen vidare till Lindströms eftersom den rätta ventilen inte fanns på Hornbach, och sen ta svängen om F&S i Lund när jag ändå håller på för att köpa nytt träningskort)(det är kul att köra bil). Då blir det inget bloggande alls.

Jamen - jag har ju all tid i världen? Måste ju inte blogga idag för jag har ju hela i morgon på mig? och i övermorgon? och vem vill egentligen läsa om att jag nu har besegrat sju gym-mästare i Pokémon och har läst ut hela Sagan om Isfolket???

Äsch. En veckas ledighet, sen ska ni få se på fina och smarta blogginlägg. Jag vilar.

(Bara en liten, liten Carolina-fundering här:

När jag var ute och körde bil häromdagen (vi har ny bil, har jag nämnt det?) så körde jag förbi den lilla sjön i Vismarlöv. Där bor ett svanpar. Och varje gång jag ser de där svanarna så blir jag på så gott humör. Det beror på Lisa.
En gång när hon var ganska liten så körde vi förbi den där sjön. Svanarna var där. Och Lisa rapporterade att "Den ena svanen var vid sidan och höll på med ungarna. Den andra svanen var ute och seglade."
Vad jag älskar det - att svanen var ute och "seglade". För det är precis det de gör, med uppfällda vingar och ett högfärdigt uttryck över hela sig. Plus hela det där med att den ena skötte allt jobb med ungar, hem och mat medan den andre bara var ute och "seglade".



Slut på fundering.)

2 kommentarer:

  1. Härligt med svanar. Påminner om änglar med de vita vingarna och överlägsna majestät.

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör de. Och lite som flytande sagoslott tycker jag nu när jag ser på bilen ovan.

    SvaraRadera