lördag 8 september 2012

Sticker till ...Amalur ett par dagar eller så

Jag är periodare. Fast min last är inte så farlig om den kombineras med rätt mängd motion och nattsömn (det senare kan det vara si och så med). Nämligen så blir jag i perioder totalt uppslukad av något datorspel. Förra omgången började i november förra året och varade ett antal månader framåt när jag spelade underbara Skyrim. Sen kom ljuset, våren, oron för den där läskiga orienteringstävlingen och så en eländig heffa-drake som hette Alduin och som jag borde kunna ta död på men inte lyckades så där värst med. Ledsnade lite på Skyrim och lät det vila.

Mr Alduin
Våren gick. Och sommaren. Och nu börjar det bli mörkare om kvällarna och jag kände suget efter en rejäl verklighetsflykt. Diablo III? Nä, det kostade fortfarande 499 spänn och tänk om jag inte gillade det då? Hittade i stället Kingdoms of Amalur: The Reckoning.



Riktigt klassiskt fantasy-RPG som jag nu spelat inledningen på och känner att det här, ja det kan nog bli riktigt trevligt. Kanske inte i klass med de bästa (Oblivion, Skyrim, Dragon Age...) men många timmars underhållning i alla fall. Redan efter 5 minuter satt kontrollerna i fingrarna och jag hade sugits in i min första dungeon. Yes! Här ska slåss! Jag har redan haft ihjäl mitt första troll (en riktigt ful kille) och ser fram emot kommande kvällar med nerdragen rullgardin.

Mr Ugly Troll
Så, ja. Jag är på väg in i en sån där period. Drar till Amalur ett par dagar. Eller veckor. Eller månader???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar