måndag 17 augusti 2020

En mmmmm....-helg.

Bara några ord om helgen som gick, eftersom helgen som gick är en sådan där helg att vårda i minnet under kommande mörker, kyla och allmänt blöh.

Helgen som gick innehöll mest sand, strand, bad, sol, läsning och njutning. Helt otroligt skön, faktiskt.

Lördagen körde jag ensam i väg med min solstol och solkräm och bok. Husbilen fick stanna hemma, och den såg lite sur ut för det. Men jag skulle idka lite kreativ parkering, och det gör man bäst med en liten Mini faktiskt. Jag körde till Bingsmarken, grannstranden till det Skateholm där jag var förra veckan med husbilen på camping. Bingsmarken är alldeles förträffligt, men parkering är det ont om så folk ställer sina bilar där de med lite god vilja kan sägas stå ur vägen och inte i någons trädgård. Jag lämnade alltså min fina bil halvvägs nere i ett dike och gick vägen ner till stranden och havet och.... hallå! Nästan tom strand!! Bred strand, väldigt fin. Jag valde en av alla tusen lediga platser och slog mig ner, och där blev jag sittande med min romance-bok och mina mackor resten av dagen. Jag badade flera gånger, och det var sandbotten utan sjögräs eller tång ända in i strandkanten. Helt fantastiskt fint.


Detta skröt jag om så mycket att jag nästa dag faktiskt hade en dotter med mig i bilen. Hon ville ha mamma-tid och fick strand med på köpet, och även hon blev imponerad av sandbotten och ytorna och mina dikesparkerar-skills och alltihop. Vi badade många gånger och hade en oerhört bra dag.




Nu känns det som att jag kan ta mig an den kommande hösten ganska bra, med sol-sand-bad-lagret väl påfyllt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar