tisdag 3 juli 2012

Dåligt samvete. Som jag struntar i.

Jag hade en längre sms-konversation med min granne som försökte rensa ogräs. Men det verkade jobbigt. Det var två hundar som envisades med att träna agility bland hennes tagetes, det var en tonårsson som hellre gick in till grann-tonårssonen (min, alltså) och spelade Wii i stället för att hjälpa mor sin med att rensa ogräs. Och så var det någon som skickade sms hela tiden och störde (jag). Hon funderade på att lägga ner hela projektet.

Jag kom hem från jobbet och studerade mina egna rabatter. Det var inte roligt. Så här ser en del av dem ut:



Så vad gör då Carolina? Rullar upp ärmarna och sätter igång? Nä. Hon fotar eländet och bloggar om det och sen går hon och tittar på Grease med Lisa.

Gör jag rätt eller gör jag rätt? Ogräset går ingenstans - men hur länge till får jag titta på film med min dotter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar