tag:blogger.com,1999:blog-5768847374621427360.post2581489830247332597..comments2024-01-19T09:37:44.480+01:00Comments on Carolina lever...: Hela veckan har hönan suttit där och tryckt...Carolinahttp://www.blogger.com/profile/10603646203804236797noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5768847374621427360.post-54944534763866011382018-03-24T17:06:55.032+01:002018-03-24T17:06:55.032+01:00Heh, nä jag räknade innehållet i en påse, och mult...Heh, nä jag räknade innehållet i en påse, och multiplicerade sedan med antalet påsar.<br /><br />Jag har också märkt det där i andra tävlingar jag har haft, att eleverna inte är särskilt bra på att uppskatta antal eller storlek eller sånt. Förra årets påskäggstävling, gissa vikten i gram, var det en hel del som gissade vikt på ett helt godisfyllt påskägg till typ 20-30 gram. Det som en annan är uppvuxen med är vad ett brev får väga för normalporto. Nu vet de knappt vad ett frimärke är, men måste väl ha nån aning om hur många hekton de får plocka åt sig som lösgodis i affären? Eller nog inte ändå...?Carolinahttps://www.blogger.com/profile/10603646203804236797noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5768847374621427360.post-71492705965034694462018-03-23T16:39:30.817+01:002018-03-23T16:39:30.817+01:00Och du har räknat alla1424 stycken? Eller fuskat m...Och du har räknat alla1424 stycken? Eller fuskat med att väga x och multiplicera?<br />Jag hade ”Hur många böcker finns det på biblioteket?” som utslagsfråga i en tävling i höstas. VÄLDIGT många gissade 100, som att det var så många att det liksom omöjligt kunde finnas fler. Sen att det går 400 elever på skolan och att de flesta av dem hade minst en bok hemma och att det ändå var ganska fullt på hyllorna verkade inte gå in. Uppskattning, rimlighet, överslag... Inte dagens elevers grej riktigt. Emeliehttps://www.blogger.com/profile/00031418587218158530noreply@blogger.com